Bespaar tijd op je Wwft-compliance
De complete oplossing geschikt voor kleine & middelgrote kantoren.
Altijd compliant. Meer declarabele uren voor jou.
Of neem direct contact op

Je bent Wwft-plichtig, maar je bent geen Wwft-expert
Herken je dit?
Veel niet-declarabele uren kwijt: je besteedt kostbare tijd aan Wwft-checks en dossiervorming die je niet aan je normale werkzaamheden kunt besteden
Onduidelijkheid over wetgeving en compliance: je twijfelt of je dossiers wel voldoen aan de steeds veranderende wetgeving
Ingewikkelde Wwft-processen: je ziet hoe UBO-verklaringen, PEP-checks en sanctiescreening kostbare tijd vreten
Geen structuur en/of auditlog: je werkt met een onoverzichtelijke mix van Excel-sheets, Word-documenten en e-mails
En zoek je dit?
Wwft-checks automatiseren: geen uren, maar minuten per klant aan Wwft-checks kwijt
Zekerheid: weet dat je voldoet aan alle eisen van de toezichthouder waaronder AFM, DNB, BFT of Bureau Toezicht Wwft
Wwft-specialisten die je helpen Ʃn slimme software
Direct klaar zijn voor controles met een centrale, volledige audittrail van al je Wwft-dossiers
Geen boetes of waarschuwingen meer riskeren die kunnen oplopen tot tienduizenden euro’s
Dan is FCCA powered by Tikl iets voor jou
Wwft-wetgeving is complex. En daar heb jij geen zin in. Je wilt voldoen aan de verplichtingen, maar er geen zorgen over hebben
Onze oplossing: Wwft-expertise + software
Als partner van Tikl, combineert FCCA de beste Wwft-software met specialistische compliance-expertise voor kantoren zoals die van jou.
Als partner van Tikl, biedt FCCA wat anderen niet kunnen:
Specialisatie in kleine en middelgrote kantoren tot 500 klanten
Combinatie van geavanceerde software Ʃn praktische Wwft-expertise
Binnen 2 – 3 weken volledig operationeel – geen maandenlange implementatietrajecten
Bewezen tijdsbesparing van 70% – vele kantoren gingen al voor en verdienen declarabele uren terug

Geen uren, maar slechts minuten
Minder tijd kwijt aan repeterende werkzaamheden en zeer grondige cliĆ«ntenonderzoeken. Verhoog de tevredenheid van je klanten en medewerkers. Minimaliseer KYC-risico’s, voldoe aan de Wwft-wetgeving.
Zo gaat het vaak nu in de praktijk:

De nieuwe manier FCCA powered by Tikl:

Kies de Wwft-oplossing die bij jouw bedrijf past.
Wwft Audit
Eenmalige beleidscontrole
Voor wie inzicht wil in de sterke en zwakke punten van het huidige Wwft-beleid
Wwft-beleid audit van onze consultants
Wwft Zelf
Tikl + support van FCCA
Voor wie zelf in controle wil blijven, ondersteund door Wwft-specialisten
Wwft-beleid audit van onze consultants
Wwft-software van Tikl
Support bij technische vragen en implementatie
Automatische updates bij wetswijzigingen
Training voor optimaal gebruik
Wwft Zorgeloos
Volledig uitbesteden aan FCCA
Voor wie Wwft wil laten uitvoeren door Wwft-experts, ondersteund door slimme software
Wwft-beleid audit van onze consultants
Wwft-software van Tikl
Externe compliance officer die je Wwft-processen beheert
Complete ondersteuning voor je Wwft dossiers
Proactief risicomanagement en monitoring
Regelmatige rapportages aan management
Direct aanspreekpunt bij vragen
Waarom FCCA + Tikl?
Alles-in-ƩƩn Wwft-oplossing
Voer kvk-nummer of naam buitenlandse organisatie van je klant in, Tikl voert cliƫntenonderzoek uit
Vul KvK-nummer in en haal de bedrijfsgegevens bij de Kamer van Koophandel automatisch op. Bestaat het bedrijf niet of is het failliet, dan wordt dat direct getoond. Geen verrassingen meer! Voer ook buitenlandse organisaties uit meer dan 200 landen op.
Aanvullende gegevens worden automatisch toegevoegd waaronder verrijkte SBI-codes, BTW nummer en Google Streetview
Geschikt voor particulieren, Nederlandse en buitenlandse organisaties
Bulkimport mogelijk, voer tot 50.000 klanten per keer in


Automatische client outreach
Documenten zoals statuten of aandeelhoudersregister eenvoudig opvragen bij de klant en direct archiveren.
Klant uploadt zelf documenten, zoals aandeelhoudersregister
Klant beantwoordt vragen, zoals herkomst vermogen
Direct inzicht in de waarschijnlijke UBOās en verifiĆ«er met je klant
Breng de waarschijnlijke UBO’s van jouw klant direct in beeld. Stuur automatisch de UBO-verklaring naar jouw klant voor aanpassing, verificatie en digitale ondertekening.
Inzicht in de verstuurde en ontvangen UBO-verklaringen
Automatische verificatie van de ondertekenaars
Je klant is binnen 2 minuten klaar


Direct inzicht in de tekenbevoegden
Geen organisatie is te complex! Automatisch wordt bepaald wie bij een organisatie tekenbevoegd zijn en welke bevoegdheid zij hebben. Een tekenbevoegde kan zich digitaal identificeren en verifiƫren met iDIN of Paspoort/ ID-scan
Zekerheid over de bevoegdheid
Volmachten worden ook meegenomen
Meerdere bevoegdheden per persoon? Ook dat is inzichtelijk
Direct inzicht in het organogram
Het automatisch opgestelde organogram toont je alle Nederlandse organisaties en (buitenlandse) bestuurders of (buitenlandse) enigaandeelhouders. Zo zie je precies hoe de eigendoms- en zeggenschapsstructuur van de klant in elkaar zit.
Overzichtelijk opgesteld organogram
Personen en organisaties apart neergezet
Volmachten kunnen ook getoond worden


Direct inzicht in mogelijke risicoās
Sluit bedreigingen uit doordat je automatisch inzicht hebt waar de mogelijke product-, geografische, integriteits- en organisatiesrisicoās bij jouw klanten liggen. Beoordeel deze en mitigeer de risico’s.
PEP, sanctielijsten en adverse media
Websites van de klant scrapen om activiteiten te bepalen
Trustkantoor aanwezig? direct een melding
Digitaal klanten identificeren en de voortgang bijhouden
Verstuur vanuit jouw mailadres automatisch een identificatieverzoek naar de UBO’s, tekenbevoegden of particulieren. Jouw klant identificeert zich met iDIN of een Paspoort/ID-scan binnen 2 minuten.
Automatische herinneringen
Monitor de verstuurde en ontvangen identificaties
Voldoe aan de AVG en Wwft


Direct inzicht in het voorlopige risicoprofiel van je klant
Iedere klant krijgt direct een voorlopig risicoprofiel na het automatische cliƫntenonderzoek. Gebaseerd op een risicomodel ontwikkeld door EY en CMS.
Direct zichtbaar: gemiddeld, boven gemiddeld of hoog.
Risicomodel is vooraf aanpasbaar
Snel inzicht in de risicoprofielen van jouw klanten
Complete auditlog en veilige opslag
De dossiers worden beveiligd bewaard met een complete auditlog voor een traceerbaar cliƫntenonderzoek.
Auditlog: altijd inzicht in wie, wat, wanneer heeft uitgevoerd in een klantdossier
Auditlog is niet aanpasbaar
Exporteren van alle data met beveiliging


Continue klantmonitoring en alerts
Is een UBO een PEP geworden of is de organisatie failliet? De KvK-wijzigen worden automatisch aangegeven in het dossier. Zo kan je event-driven herbeoordelen en bespaar je tijd.
PEP, Sanctie, Adverse Media-scan iedere maand, kwartaal of jaar
Maandelijks inzicht in wijzigingen bij KvK
Geen onnodige clientonderzoeken meer nodig
Centraal dashboard met klantenoverzicht, alerts en to doās
Voor de compliance officer of eindverantwoordelijke geeft het dashboard een gemakkelijk overzicht op het dashboard. Hierdoor ben je in control voor de cliƫntenonderzoeken.
Real-time inzicht in alle klanten en risiconiveaus
Overzicht van de status van alle identificaties
Volledig overzicht van alle openstaande acties en risico’s.


Jouw klantgegevens zijn veilig en maximaal beveiligd
Dataveiligheid staat voorop. Op allerlei manieren is jouw data beschermd. En alles voldoet aan de hoge eisen van de AVG en Wwft.
IP whitelisting, 2-factor authentication, private server in EU
Alleen noodzakelijke gegevens worden opgeslagen
Voldoet aan de strengste AVG eisen
Google automatisch UBO’s en organisaties
Voor extra zekerheid, Google direct de namen van organisaties en personen.
Eigen Google Search query instellen
Personen en organisaties Googelen
Resultaten direct gearchiveerd

De werkelijke kosten van niet-compliant zijn
Elk jaar krijgen poortwachters zoals administratiekantoren, advocaten, notarissen en adviseurs een boete of waarschuwing. De reden? Wwft-dossiers die niet op orde zijn.
Boetes die kunnen oplopen tot tienduizenden euro’s
Reputatieschade wanneer je op de zwarte lijst van de toezichthouder terechtkomt: jouw goede naam in de markt staat onder druk en klanten nemen afscheid of stappen over
Persoonlijke aansprakelijkheid voor bestuurders en partners
Stress en onzekerheid bij controles, omdat je weet dat je dossiers niet op orde zijn
Waarom Wwft steeds complexer wordt
De regels veranderen voortdurend en toezichthouders worden strenger:
UBO-registratie en -verificatie wordt steeds uitgebreider
Cliƫntenonderzoek moet steeds diepgaander en frequenter
Sanctielijsten worden vaker geüpdatet en zijn uitgebreider
Risicoanalyses moeten steeds gedetailleerder en beter onderbouwd zijn
Plan nu je persoonlijke adviesgesprek met een Wwft-specialist. Geheel vrijblijvend.
Wat je kunt verwachten
Persoonlijk advies over het Wwft-beleidāØ
Vrijblijvende demo van de Wwft-softwareāØ
De concrete kosten Ć©n tijdbesparingāØ
Hoe je probleemloos kunt overstappenāØ
Ruimte voor al je vragen
Circa 30 minuten

Veelgestelde vragen
Wat is de standaard technische ondersteuning die jullie bieden?
FCCA regelt de installatie, inrichting en geeft een workshop voor medewerkers. Daarnaast kunnen vragen altijd telefonisch en per mail worden gesteld.
Biedt jullie bedrijf specifieke aanpassingen en consultatie aan voor grotere implementaties?
Nee, voor grotere aanpassingen en complexe wijzigingen verwijzen we je door naar Tikl. Zie www.tikl.nl voor de aanschaf van een eigen licentie.
Hoe werkt jullie software samen met anti-witwasregelingen?
Continu houdt Tikl nieuwe wet- en regelgeving bij rondom de Wwft-cliƫntenonderzoeken. Waar nodig passen wij de tool hierop aan.
Biedt jullie Wwft-tool automatische verificatie van identiteiten aan?
Ja, de identificatie wordt direct en automatisch geverifieerd. Heeft een ander persoon zich geĆÆndentificeerd? Dan staat er direct een melding in de solution.
Wat is de doorlooptijd voor het verifiƫren van een identiteit?
Het versturen van een identificatieverzoek kan binnen 1 minuut en de klant kan zich ook binnen 1 minuut identificeren. Een paar seconden later staat de identificatie en de verificatie in de solution. Op vooraf door FCCA ingestelde momenten worden herinneringen gemaild.
Hoe beveiligen jullie onze klantgegevens in de Wwft-tool?
De data in de tool wordt zeer zwaar beveiligd. Hiermee voldoen Tikl ook aan de eisen van grote klanten zoals Dirk Zwager Advocaten en Notarissen
Biedt jullie software real-time updates en rapportages?
Ja
Bieden jullie integraties met andere systemen aan?
Nee, via de licentie van FCCA niet. Tikl zelf wel. Hiervoor schaf je een eigen licentie aan via www.tikl.nl.
Hoe kunnen gebruikers de software aanpassen aan hun specifieke behoeften?
FCCA heeft de tool zo ingericht dat het voor 99% passend is voor de doelgroep. Bij hele specifieke behoeftes moet een eigen Tikl licentie worden aangeschaft.
Wat is de nauwkeurigheid van jullie identificaties?
Hoog. Met de identificaties voldoen we aan de hoogste standaarden die onder ander door DNB zijn bepaald. Lees ook het interview met Prof. dr. Bart Joosen op de website van Tikl die onze tool en vooral de identificaties zeer kritisch heeft beoordeeld.
Hoe handelen jullie false positives bij de PEP, Sanctie en Adverse Media scan af?
Personen en organisaties worden gescand op PEP, sanctie en adverse media risico’s. Hierbij worden hits getoond die voor 100% matchen en hits die bijna matchen. Bij beide hits moet de gebruiker in de tool beoordelen of daadwerkelijk sprake is van een hit.
Hoe beschermen jullie de privacy van de klanten?
Alleen de noodzakelijke data wordt opgehaald en opgeslagen. Bijzondere persoonsgegevens zoals BSN, kopie paspoort of pasfoto worden niet opgeslagen. Hiermee voldoe je aan de AVG en de Wwft. Lees ook het interview met Prof. dr. Bart Joosen die de tool en vooral de identificaties zeer kritisch heeft beoordeeld.
Biedt jullie software ondersteuning in meerdere talen en voor internationale klanten?
De standaard taal in de tool is Engels. Mails naar en pagina’s voor klanten staan standaard in het Nederlands en het Engels. Identificatieverzoeken kunnen verstuurd worden naar vrijwel iedereen in de wereld met een paspoort. Het volledige cliĆ«ntenonderzoek voor organisaties kan alleen worden gedaan voor organisaties met een Nederlands KvK-nummer.
Waarom kiezen voor FCCA als jouw Wwft-partner?
Wwft-compliance is verplicht, maar hoeft niet zwaar en tijdrovend te zijn. FCCA maakt het eenvoudig, efficiƫnt en duidelijk.
Gespecialiseerd in software voor kleinere en middelgrote kantoren die Wwft-plichtig zijn
Het leveren van zowel de software als de analist en de compliance officer
Gemiddeld 70% minder tijd aan Wwft-compliance
Vakinhoudelijke Wwft-trainingen en opleidingen om actueel te blijven.
Een implementatiegarantie: binnen 2-3 weken volledig operationeel
Volledig compliant met actuele Wwft-eisen
Gebruiksvriendelijk platform dat je hele team begrijpt
Persoonlijke ondersteuning door echte Wwft-specialisten
Betaalbaar voor kleine en middelgrote kantoren
Meer tijd voor je kernactiviteiten
Complete gemoedsrust bij controles